.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رضايي: كانديداها را رقيب خود نمي‌دانم

محسن رضايي در نخستين روز از سفر خود به خوزستان در جمع دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي واحد اهواز گفت: اهواز و خوزستان قلب دفاع مقدس است و خوشحالم كه نخستين سفر استاني‌ام را از خوزستان آغاز مي‌كنم. اگر تهران پايتخت سياسي كشور است، اهواز و خوزستان پايتخت ايثار و فداكاري ايران است.

به گزارش شمال نیوز به نقل از ايسنا ،دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در اين سخنراني كه با عنوان "اصلاح الگوي مصرف" اظهار داشت: من آرزو داشتم در صورت ورود بنده به صحنه انتخابات كار را از اين پايتخت ايثار و مقاومت (خوزستان) آغاز كنم.

رضايي تاكيد كرد: خوشحالم كه امروز در دانشگاه آزاد اسلامي مظلوم سخنراني مي‌كنم. نه به آن معنا كه نسبت به اين دانشگاه انتقاد ندارم، بلكه نقد من به آن است كه جوانان تحصيل كرده دانشگاه آزاد را به ديد ديگري مي‌نگرند.

وي تصريح كرد: جوانان ايران در سه دهه اخير باشكوه‌ترين صحنه‌هاي انقلاب را رقم زدند كه نخستين صحنه، انقلاب اسلامي ايران بود. در آن زمان امام فراتر از احزاب، بر قلب جوانان تكيه كرده بود و جوانان را به صحنه آورد و رژيم استبدادي شاه را متلاشي كرد.

رضايي خاطرنشان‌كرد: دفاع مقدس حادثه دوم در اين زمينه بود. در دوران جنگ تحميلي در ابتدا دشمن پنج استان ايران را مورد هجوم قرار داد و نهادهاي دولتي و سازمان‌هاي اداري و نظامي ايران به مشكلات جدي برخوردند. در آن زمان امام خميني (ره) به جوانان برومند فرصت داد تا اوضاع جنگ را عوض كنند.

وي عنوان كرد: اين موضوع در شرايطي اتفاق مي‌افتاد كه اين جوانان توپ، تانك و لشكري نداشتند. فرماندهان جنگ از ميان همان جوانان انتخاب شدند. شهيد باكري‌ها و بروجردي‌ها، از نمونه‌هاي آن فرماندهان بودند. در آن زمان به جوانان اعتماد شد و به آنها اجازه اشتباه داده شد كه در اين ميان جوانان و فرماندهان بزرگ جنگ بيرون آمدند.

رضايي خاطر نشان‌كرد: چرا امروز بايد در كشور مشكلات فرهنگي داشته باشيم كه عده‌اي مجبور شوند گشت ارشاد راه بياندازند و برخي در جهت برداشت اين گشت‌ها تلاش كنند.

وي با بيان اينكه جوانان ما قبل از هر چيز انسان‌هايي فرهنگي و شايسته هستند و براي ارضاي روح آنها بايد برنامه‌اي جامع وجود داشته باشد، تصريح كرد: تلاش مي‌كنم، وزارت امور اجتماعي را ايجاد كنم كه مسائل فرهنگي مربوط به جوانان و خانواده‌ها را پي‌گيري كند و نشاط و آرامش مادي، معنوي، اسلامي و ايراني را به جوانان بازگرداند.

رضايي بيان ‌كرد: من از اين كه از جوانان استفاده مطلوب نمي‌شود احساس خطر مي‌كنم. تا كي مي‌خواهيم قدرت را در دست نسل اولي‌هاي انقلاب محبوس كنيم و به جوانان فرصت فعاليت ندهيم. اگر احساس خطر نمي‌كردم فرصت را به ديگران مي‌دادم و وارد صحنه نمي‌شدم. احساس خطر ما از آينده است و نبايد به سمت پرتگاه گام برداريم. بايد راه آينده را براي جوانان بازكرد.

وي تصريح‌كرد: امروز من در ميان شما (جوانان) صدها مهدي باكري مي‌بينم؛ دولت بايد عرصه را براي جوانان باز كند و به آنها مسووليت اجرايي واگذار كند.

رضايي با بيان اين كه توانايي جوانان كشور را در سه زمينه توانايي‌هاي ذهني و علمي، فني و مهارتي و مديريتي مي‌بينم، گفت: در بخش توانايي ذهني و علمي تاكنون به اندازه كافي در كشور كار شده و از اين توانايي استفاده شده است. وجود دانشگاه‌ها و مراكز علمي بسيار در كشور نشان‌دهنده اين موضوع است؛ البته همچنان بايد به فعاليت‌هاي فشرده‌تر اين بخش ادامه داد.

وي با اشاره به توانايي‌هاي فني و مهارتي جوانان كشور گفت: تاكنون زمينه براي فعاليت در توانايي‌هاي فني و مهارتي جوانان كمتر فراهم شده و هم اينك جاي كار بسياري وجود دارد. اما در بخش توانايي‌هاي مديريتي جوانان در كشور كمترين كارها در كشور انجام شده است. اگر در پرورش مديران جوانان كارهاي بسياري كرده بوديم، امروز در صحنه انتخابات رياست جمهوري بايد حضور كانديداهايي را از نسل جوانان شاهد باشيم. اما اين مديران كجا هستند؟

وي عنوان‌كرد: به نظر من بايد زمينه‌اي ايجاد شود كه دانشجويان در يك سال آخر تحصيل، وارد دوره مهارت شوند. در اين صورت بلافاصله پس از اين كه جوانان از دانشگاه فارغ التحصيل شدند وارد بازار كار مي‌شود.

رضايي افزود: در دوران خدمت سربازي نيز بايد همين كار را ادامه داد و خدمت را به يك كار براي جوانان تبديل‌كرد. البته بايد راهكاري انديشيد كه نيروهاي مسلح نيز تضعيف نشوند. بايد توجه داشت كه اين بحث بسيار مفصل است و در نطق‌هاي تلويزيوني در مورد آن بيشتر صحبت خواهم كرد.

وي خاطر نشان كرد: اعتقاد دارم كشور ما مي‌تواند در مدت سند چشم‌انداز گام‌هاي بلندي را بردارد. چهار سال از مدت 20 ساله اجراي سند چشم انداز مي‌گذرد و من مي‌گويم ايران مي‌تواند در اين مدت به بام علمي منطقه تبديل شود.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در جمع دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي واحد اهواز ادامه داد: بايد برپايي مناظره‌هايي ميان كانديداهاي انتخاباتي در صداوسيما جدي گرفته شود. در اين صورت بسياري از مسايل براي مردم شفاف مي‌شود و مردم راحت‌تر مي‌تواند تصميم بگيرند.

به گزارش خبرنگار ايسنا محسن رضايي در پاسخ به اين سوال كه " آيا راي ما در انتخابات اثرگذار است؟" اظهار داشت: من فكر مي‌كنم يكي از دلايل حضور بنده در صحنه انتخابات برهم زدن صف بندي‌هاي شكل‌گرفته دو جناح و اين كه حركت در مسير ديكته شده پيش نرود، است.

وي با اشاره به برنامه‌هاي آينده خود يادآور شد: نخستين برنامه من تغيير مديريت در كشور و ايجاد دولت ائتلافي از همه اقوام، كارآمدها، متخصصين و اقشار است. كابينه بنده ائتلافي است و تلاش مي‌كنم كارآمدترين افراد كشور را انتخاب كرده و وارد دولت كنم. البته بايد توجه داشت به دو گروه جوانان و بانوان در كشور كمترين عرصه براي ورود به فعاليت‌ها داده شده است. اقتصاد براي من بسيار مهم است و مطالعات زيادي در اين خصوص انجام داده‌ام. تامين معاش و ايجاد اشتغال با درآمدهاي كافي براي جوانان از رئوس برنامه‌هاي اقتصادي بنده است.

رضايي با بيان اين كه تا پايان انتخابات در صحنه باقي خواهم ماند، گفت: در اين دوره به هر ميزان كه مردم به بنده راي دهند، تا آخرين روز انتخابات در صحنه باقي خواهم ماند و با هم‌ پاي صندوق‌هاي راي مي‌رويم.

وي با اشاره به لزوم آغاز اصلاح الگوي مصرف از سوي دولت، ابراز عقيده كرد: هم اينك بيشترين اسراف‌ها در دولت صورت مي‌گيرد. اين را مي‌توان در آن‌چه آن را موضوع پرتقال‌هاي اسرائيلي و موزها از جاهاي ديگر و كارهايي كه كشاورزي ايران را منفجر كرده خواند، ديد.

رضايي ادامه داد: نظر مسوولان، آغاز اصلاح الگوي مصرف از دولت بوده بنابراين بايد كار را از خود آغاز كنيم. با اين ميزان كار فرهنگي كه در مورد الگوي مناسب مصرف در كشور انجام شد، حدود چهار درصد كاهش را در مصرف سوخت شاهد بوديم. بايد با سودهايي كه از كاهش مصرف به دست مي‌آيد، براي جوانان فرصت شغلي ايجاد كرد.

رضايي يادآور شد: من هيچ كدام از كانديداهاي انتخابات را رقيب خود نمي‌دانم. فقر و بيكاري رقيب و دشمن من است. هيچ كينه‌اي با هيچ يك از دولت‌مردان اين كشور نداشتم. من كارآمدي را مورد توجه دارم و بر اساس روابط، پست‌ها را توزيع نخواهم كرد.

وي با بيان اين عقيده كه اولين جايي كه پول نفت حيف و ميل مي‌شود در دستگاه‌هاي دولتي است، گفت: بخشي از پول نفت به دليل ناكارآمدي نظام اداري كشور به هدر مي‌رود. بايد با صرفه جويي اين پول‌ها را براي توليد و اشتغال‌زايي مصرف كرد. در صورت برگزيده شدن از سوي مردم، صندوق توسعه ملي را به منظور سرمايه‌گذاري و اشتغال‌زايي، به وجود مي‌آورم.

رضايي خاطر نشان‌كرد: از ابتداي انقلاب تاكنون برگزاري سفرهاي استاني شيوه‌اي پسنديده بوده است. اما اين گونه سفرها نبايد به وسيله‌اي براي پركردن نواقص و ضعف مديريت تبديل شود.

وي با اشاره به اين كه فرمانداري‌ها و بخشداري‌هاي كشور را به جوانان كارشناس كمتر از30 سال‌ مي‌سپارم، تصريح كرد: مسووليت بخشي از اين سمت‌ها براساس توانايي و شايستگي به بانوان واگذار خواهد شد. با اين بسترسازي‌ها ظرف يك سال چندين استاندار را از ميان اين مديران جوان انتخاب و نخستين گروه نسل سومي‌ها را وارد بدنه دولت مي‌كنم.

رضايي با بيان اين كه بحث اقوام مسئله جدي براي ما است، گفت: همزمان با عدالت سياسي بايد عدالت قومي را نيز مورد توجه ويژه قرار داد. پست‌هاي سياسي بايد از پست‌هاي تخصصي جدا شود و تمام اقوام را به صورت برابر در اداره كشور سهيم كرد.

وي يادآور شد: همه دولت‌هايي كه تاكنون آمده و رفته‌اند‌ بيشترين راي‌ها را از مردم خوزستان كسب كرده ‌بودند؛ اما كمترين كارها را براي اين استان انجام دادند.

رضايي درباره دليل توسعه نيافتگي و جذب نشدن اعتبارات و امكانات به خوزستان گفت: مثل اين است كه يك مدير در كشور باشد و بودجه اختيارات و مسووليت‌هاي قانوني بر عهده او باشد، اما نتواند به درستي مديريت كند. حتي اگر اين فرد را بردارند و شخص ديگري را به جاي او به مسووليت بگمارند به دليل گرايش‌ها و يا اطلاعات كاناليزه شده‌اي كه به دست آنها مي‌رسد، امكانات يا منابع را در جاها و بخش‌هاي خاصي توزيع مي‌كنند.

وي ابراز عقيده كرد: با وجود ابلاغ سياست‌ها ، متاسفانه در برخي موارد به آن سياست‌ها عمل نمي‌شود. اگر مسووليت به من واگذار شود، ثابت خواهم كرد كه چگونه مي‌شود اين غم و غبار را از چهره خوزستان برداشت و خوزستان را به يكي از استان‌هاي پرنشاط ايران تبديل‌كرد.

رضايي خاطرنشان‌كرد: مواد مخدر امروز بيش از سه ميليون نفر از اعضاي جامعه ما را درگير خود كرده‌ است. اگر هر يك از اين افراد با سه يا چهار نفر ديگر مرتبط باشد، حداقل 15 ميليون نفر در ايران از مسئله مواد مخدر به صورت مستقيم و يا غيرمستقيم در رنج هستند.

وي با بيان اين كه با يك نظارت و اقدام دقيق مي‌توان ريشه‌هاي مواد مخدر را خشكاند، اضافه كرد: تمام اين مواد مخدر از دو يا سه نقطه مشخص در بيرون مرزهاي ايران كه كمتر از 200 كيلومتر با مرزهاي ما فاصله دارد به كشور وارد مي‌شود و بخشي از آن نيز از ايران خارج مي‌شود و به كشورهاي ديگر مي‌رود.

رضايي خاطرنشان‌كرد: سوال بنده از آمريكايي‌ها و اروپايي‌ها اين است كه آيا اهميت مواد مخدر از تروريسم كمتر است؟ به بيان آنها اين گونه نيست! بنده به اروپايي‌ها و آمريكايي‌ها پيشنهاد مي‌كنم كه مي توان به صورت مشترك و از موضع قدرت با اقدامي جمعي و به دور از تك‌روي و ماجراجويي، اين چند كارخانه‌اي كه در نزديكي مرزهاي ايران قرار دارد را منهدم كرد.

به گزارش ايسنا وي در مورد آزادي بيان و چگونگي برخورد با رسانه‌هاي كشور با بيان اين كه حتي در دولت قبلي كه توسعه سياسي را در كشور جدي گرفته بود، سايت‌ بازتاب را براي مدتي بستند. تحت عنوان اين ‌كه چرا در مسئله هسته‌اي از دولت پيشين انتقاد كرده‌ايد، ابراز داشت كه اوج اين مسائل و بسته‌شدن اين سايت در زمان دولت كنوني بوده است. البته تنها دوستان ما آنجا كار مي‌كردند و بنده مدير مسوول اين سايت نبودم. ديگر رسانه‌ها نيز كه با ما ارتباطي داشتند مورد بد اخلاقي قرار گرفتند.

رضايي تصريح كرد: با توجه به اين مسايل بايد دانست كه بنده ثابت كردم كه طرفدار رسانه‌هاي آزاد هستم و مطبوعات را پذيرفته‌ام. البته مطبوعات و رسانه‌هاي ما نيز بايد از نظر كيفي‌ و محتوا بهبود يابند. ما تاكنون شاهد انتشار روزنامه‌اي با بيش از يك ميليون نسخه تيراژ در كشور نبوده‌ايم. بايد كمك كرد تا براي حفظ آبروي جمهوري اسلامي، رسانه‌اي با تيراژ ميليوني در سطح بين‌الملل ايجاد كرد.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام درباره سهام عدالت نيز گفت: سهام عدالت پيش از اين‌كه براي مردم درآمد‌زايي به همراه داشته باشد، انتظار ويژه‌اي را ميان مردم ايجاد كرد. بنده سهام عدالت را به مسير واقعي خود باز مي‌گردانم و سعي مي‌كنم آن را به يك درآمد واقعي براي مردم تبديل كنم.

وي درباره موضوع رابطه ايران و آمريكا تصريح كرد: بحث قطع رابطه ايران و آمريكا از طرف آمريكا صورت گرفت؛ اما امروز آنها نيازمند ما هستند و ما نيز تلاش مي‌كنيم تا از موضع عزت از نياز‌هاي آنها به نفع كشورمان استفاده كنيم.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.353 seconds.